Gospodarka nieruchomościami
Gospodarką nieruchomościami zajmuje się Wydział Gospodarki Przestrzennej i Odpadów Komunalnych
W szczególności jest to:
- prowadzenie spraw związanych ze zlecaniem wyceny nieruchomości w zakresie spraw prowadzonych bezpośrednio przez Wydział;
- przygotowywanie dokumentacji niezbędnej do przekazywania przez wojewodę gruntów na rzecz Gminy;
- nabywanie nieruchomości na rzecz Gminy w drodze umowy sprzedaży, darowizny, zamiany, w drodze wywłaszczenia, na skutek zrzeczenia się, w drodze pierwokupu oraz w trybie przepisów o komunalizacji mienia;
- prowadzenie i aktualizacja rejestru gruntów komunalnych, sporządzanie sprawozdań w zakresie obrotu gruntami stanowiącymi mienie komunalne;
- wydawanie oświadczeń o wykreśleniu z ksiąg wieczystych zobowiązań i wierzytelności w zakresie spraw prowadzonych bezpośrednio przez Wydział;
- tworzenie gminnego zasobu nieruchomości;
- komunalizacja mienia z mocy prawa i na wniosek Gminy;
- prowadzenie spraw i przygotowanie decyzji w zakresie rozgraniczeń, podziałów i scaleń nieruchomości;
- prowadzenie spraw związanych ze zmianą administracyjną granic Gminy;
- prowadzenie nazewnictwa ulic;
- prowadzenie numeracji nieruchomości;
- przygotowywanie zezwoleń na zakładanie, przeprowadzanie i wykonywanie urządzeń technicznych na gruntach gminnych;
- udzielanie zgody na czasowe lub stałe zajęcie gruntów będących własnością Gminy;
- zlecanie dokumentów geodezyjnych (wyciągów głównych, wykazów zmian gruntowych) dla potrzeb zadań realizowanych bezpośrednio przez Referat;
- przygotowywanie wniosków do Wydziału Ksiąg Wieczystych Sądu Rejonowego w Mikołowie, w celu zakładania nowych ksiąg dla gruntów stanowiących własność Gminy, ujawniania podziałów i decyzji komunalizacyjnych w zakresie spraw prowadzonych bezpośrednio przez Wydział;
- prowadzenie spraw związanych ze zbywaniem lokali mieszkalnych i użytkowych z zasobu Gminy
- regulacja stanu prawnego dróg gminnych;
- przygotowywanie informacji o stanie mienia Gminy;
- dokonywanie sprzedaży nieruchomości, zamiany, darowizny i zrzeczenia się, oddania w użytkowanie wieczyste, najem lub dzierżawę, użyczenie, oddanie w trwały zarząd oraz jego wygaszenie, a także ograniczenie prawami rzeczowymi, w tym użytkowaniem i służebnościami gruntowymi;
- kompleksowe przygotowanie i prowadzenie spraw związanych z organizowaniem przetargów na sprzedaż, najem i dzierżawę nieruchomości;
- prowadzenie spraw dotyczących aktualizacji opłat z tytułu użytkowania wieczystego i trwałego zarządu;
- wydawanie decyzji związanych z przekształceniem prawa użytkowania wieczystego w prawo własności;
- rozwiązywanie umów użytkowania wieczystego przed upływem okresu, na jaki zostały ustanowione;
- sprzedaż prawa wieczystego użytkowania gruntu na rzecz dotychczasowych użytkowników.
Polecamy
-
Orzesze - Samorządowy Lider Edukacji
-
Miejski Ośrodek Kultury
-
Trasy rowerowe w powiecie mikołowskim
-
Inwestuj w Orzeszu
-
Gazeta Orzeska
-
2 Szczep Harcerski POLANA
-
Lokalna Grupa Działania Ziemia Pszczyńska
-
Mikroporady - Pomoc w zarządzaniu mikro firmą
-
Fundacja Pracownicza PRO-EKO
-
Spacer po powiecie mikołowskim
