Załatw sprawę w urzędzie bez wychodzenia z domu
30 listopada 2022
Przypominamy mieszkańcom o możliwości załatwienia spraw w Urzędzie Miejskim Orzesze przez internet.
Załatwianie spraw przez internet jest szybkie, bezpłatne, skraca czas realizacji sprawy. Z takiego rozwiązania można korzystać 7 dni w tygodniu, przez 24 godziny. Jedyny warunek jaki trzeba spełnić to posiadanie bezpłatnego profilu zaufanego lub podpisu elektronicznego potwierdzonego certyfikatem kwalifikowanym.
Żeby załatwić sprawę on-line należy wejść na www.peup.orzesze.pl:
- wybrać logowanie przez "Login.gov.pl - Zaloguj przez Węzeł Krajowy"
- wybrać „Strona główna”
- znaleźć pismo, które chce wysłać do urzędu (np.: „Pismo ogólne do urzędu” w katalogu spraw „Inne”)
- przejrzeć opis sprawy
- kliknąć wniosek znajdujący się na dole strony i wypełnić go
- podpisać wniosek profilem zaufanym lub podpisem elektronicznym potwierdzonym certyfikatem kwalifikowanym
- podpisany wniosek wysłać do urzędu.
Po wysłaniu użytkownik otrzyma tzw. Urzędowe Poświadczenie Odbioru (UPO), które znajdzie w skrzynce odbiorczej. Odpowiedź również znajdzie się w skrzynce odbiorczej.